sunnuntai 31. heinäkuuta 2022

Pohjiksiakin näyttelyissä

 Eilen Riemu alias Ilo kävi parantelemassa näyttelytulostaan Kannonkoskella saaden EH:n.

Tänään Raahessa taas Nekulle ERI SA ja PN3.

Viikon kuluttua Iissä onkin sitten hurjat 11 kasvattia eripuolilla suomea näyttelyissä. Meinaa jo vähän jännittää...

lauantai 30. heinäkuuta 2022

Ensimmäinen SERT Q-pentueeseen

 Lohjalla tänään Q-Ukko pääsi yllättämään kasvattaja-tädin positiivisesti.

En edes tiennyt että Ukko oli menossa näytille ja olipa kiva ylläri kun puhelimeen napsahti alla oleva kuva 🤗


Eli Ukko VSP ja SERT. Onnea!

keskiviikko 27. heinäkuuta 2022

Pentuja tulossa?

 Joiku on nyt kolme viikkoa sitten astutettu Tessalon Naavalla.

Astutus onnistui todella hyvin vaikkakaan alkuperäinen suunnitelma ei toteutunut.


Uskoisin että Joiku on tiine, ainakin ulkoiset merkit viittaavat siihen.

Ultrassa en aijo käyttää koska en enää pidä sitä luotettavana.

Röntgenissä kyllä käydään kun vuorokausia on riittävästi.

Naavan käyttöominaisuudet mielestäni sopivat erinomaisesti ajatellen tätä yhdistelmää.

Naava on KVA ja näyttelyistä EH.

Suvultaan Naava on lujaa tekoa. Mm. Karioonhiiten Kajo on isä joka ei varmaan isommin esittelyä kaipaa.

Tässä linkki yhdistelmään:. https://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoE=FI14746/15&ReknoI=FI12396/17



Tessalon Naava yllä.
Joiku on nyt astutettu peräkkäisiin juoksuihin. 
Itse en erityisemmin pidä tätä tyyliä kovinkaan suotavana, koska nartun pitää saada kunnolla aikaa palautua edellisestä pentueesta.
Joiku kuitenkin palautui hyvinkin pian edellisestä pentueesta todennäköisesti siksi kun pentuja oli vain yksi. 
Se miksi päädyin tähän ratkaisuun on se että Joiku täyttää ensivuoden alussa jo kahdeksan. Eli on silloin jo veteraani-iässä.
Kennelliittokaan ei vaadi yhdestä peräkkäisistä pentueista erityislupaa mutta yli 8-vuotias tarvii kyllä eläinlääkärin todistuksen pennutukseen.
Toinen painava syy on se että Pihka on tarkoitus astuttaa seuraavaan juoksuun talvella eikä meillä ole tiloja kahdelle pentueelle sydäntalvella kun pakkasta voi olla 20-30 astetta. Juoksuthan mäillä on olleet aina yhtäaikaa...
...Niin myös Ruusalla. Ruusa astutettiin eilen ja tänään. Astutus onnistui hyvin molempina päivinä niin kuin Ruusalla aina.
Uroksena Murtsukan Teho.





Uros on vasta vähän reilu 2-vuotias. Kokeista LINT3 ja näyttelyistä ERI ja SA.
Pentueena Teho sisaruksineen on kovaa tasoa. 
 Sukutaulustakin löytyy paljon valioita.
Tässä linkki yhdistelmään:. https://jalostus.kennelliitto.fi/frmSukutaulu.aspx?RekNoE=FI42094/15&ReknoI=FI21613/20

Nyt sitten taas jännätään mitä tulee vai tuleeko mitään...

maanantai 25. heinäkuuta 2022

Dreeverien kesäpäivät ja erkkari

 Hu huijakkaa mikä viikonloppu😅

No nyt saa henkäistä kun kaikki meni myös järjestelyjen suhteen loistavasti.

Meidän kerho oli tosiaan nyt järkkäämässä tätä tapahtumaa ja paljon oli asioita hoidettavana.

Sunnuntaina oli erikoisnäyttely johon osallistui 70 dreeveriä.

Omia kasvatteja oli mukana Pihka, Pokka, Kide-Melissa ja Q-Ukko.

Pihka ERI, SA ja PN5. Pokka ERI,SA ja PU4. Melissa EH ja Q-Ukko EH.

Kasvattajaryhmiä oli kaksi, siinä jäätiin toiseksi ja saatiin KP.

Tyytyväinen kyllä olen, ja mikä mukavinta, oli kiva nähdä taas samaa rotua harrastavia tuttuja ja tutustua myös uusiin.

Pojukin oli Posiolla käynyt näytillä mutta sai vain H:n. Odotettiin kyllä parempaa.



sunnuntai 26. kesäkuuta 2022

RIP Hunajan Selensky

 Pikku-Sepen elämä jäikin aivan liian lyhyeksi, vain 4kk ehti ikää kertyä.

Juhannuspäivänä joutui Arvo tekemään raskaan päätöksen, päästää Sepe ikiuneen.

Sepellä todettiin synnynnäinen vika maksassa ja sillä on ollut erinäisiä vaivoja 6viikkoisesta lähtien.

Kyllä on mieli niin maassa...


Hyvää matkaa sateenkaarisillalle suloinen pieni Sepe💔

lauantai 18. kesäkuuta 2022

Lisää näyttelyitä

 Nyt taitaa olla näyttelysesonki kuumimmillaan.

Kaksi vikkoa sitten Q-Ukko Loviisassa ERI ilman sa:ta.

Viikko sitten Qurre miljoonakoirassa H. Jos karva olisi ollut parempi niin tuomarin mukaan EH:n koira.

Tänään sitten pohjiksista Kuusamossa Rohki ja Nekku EH:t.

Hunajan Pupu taas jatkoi ERI SA-putkea Haapajärvellä ollen pn2. Sai myös vara-sertin.

Nyt taitaakin olla joku viikko taukoa ettei kukaan kasvateista ole näyttelyyn menossa...

Kuvassa Pupu.



lauantai 28. toukokuuta 2022

Tornion ja Lestijärven näyttelyt

 Tornion näyttely pidettiin helatorstaina.

Pihka oli sinne ilmoitettu muta en lähtenyt "turhaan" ajelemaan.

Siellä kuitenkin oli kenneliä kasvateista edustamassa pohjis Hunajan Nekku.

Nekulla meni hyvin, ERI, SA, PN3 ja vara-SERT.




Dreevereistä Pokka oli Lestijärvellä lauantaina ja sai ERI:n ilman SA:ta. Pokalla siis ERI-putki jatkuu.